Skip to content
 

Učebnice o Kim Čong-ilovi

kim_cong_ilPôsobenie školy na žiakov môžeme vnímať ako blahodarné aj ako škodlivé. Závisí to od uhla pohľadu a od konkrétneho školského systému. Niektoré sa navonok tvária prívetivo, no pôsobenie tzv. „skrytého kurikula” môže byť značne negatívne (o tom niekedy podrobnejšie). Iné systémy sa ani neunúvajú niečo „skrývať”. Tak napríklad v Severnej Kórei sa žiaci z učebníc dozvedajú, že ich (nedávno zosnulý) najvyšší vodca Kim Čong-il je taký rýdzi a čistý, že nemusí chodiť na malú ani na veľkú potrebu.

Nedávno som v prednáške na tému kritického myslenia konštatoval, že v našich školách je ho málo ako šafranu. Zdá sa však, že sú aj krajiny, ktoré sú na tom podstatne horšie. Len či je to útecha…

Vladimír BURJAN

Vyšlo v rubrike Úvahy po zvonení
v časopise DOBRÁ ŠKOLA vo februári 2012

Ďalšie Úvahy po zvonení

Leave a Reply