Skip to content
 

Ako stavať školy?

Hoci si to možno dostatočne neuvedomujeme, priestory, v ktorých pracujeme a žijeme, veľmi ovplyvňujú kvalitu našej práce a nášho života. Platí to samozrejme aj o priestoroch školy. Dispozícia a zariadenie školy môže isté aktivity a spôsoby učenia prirodzene podporovať a iné naopak potláčať. Preto nie je jedno, či sú triedy malé či veľké, tmavé či svetlé, nízke či vysoké, uzavreté či otvorené, všetky rovnaké, či každá iná, zariadené nemenným či variabilným nábytkom, sterilne prázdne alebo vyzdobené prácami žiakov. Málokto si to uvedomuje viac ako svetoznáma dvojica architektov Randall Fielding a Prakash Nair, ktorí sa špecializujú na navrhovanie škôl, v ktorých je doslova pôžitkom sa vzdelávať. Ich realizácie si môžete pozrieť na stránke www.fieldingnair.com. Ale varujem vás: po prezretí ich stránky sa asi budete vracať do svojej školy dosť smutní…

Vladimír Burjan
(DOBRÁ ŠKOLA, apríl 2011)

Leave a Reply